Niet de wal op - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Dennis Lamboo - WaarBenJij.nu Niet de wal op - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Dennis Lamboo - WaarBenJij.nu

Niet de wal op

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 November 2007 | Falkland Eilanden, Port Stanley

Hallo Allemaal,

Vandaag zijn we in Stanley, de Falkland Eilanden. Er is getwijfeld of we hier wel heen moesten gaan omdat het slecht weer zou zijn en dat soort dingen. Nu we hier eindelijk zijn valt dat toch wel mee.

We hebben onderweg wel iets minder weer gehad, en weer een zooitje zeezieken uiteraard, maar ik heb het wederom overleefd. De stabilisers doen het ook weer, dus eigenlijk bewogen we niet zo erg.

Vandaag mocht de bemanning niet de wal op, omdat we later aan waren gekomen, en eerder weg gaan. We liggen hier voor anker, dus moeten we heen en weer met de tenders, en ze zijn bang dat het dan te druk word, helaas.

Ik heb wel even een rondje aan dek gelopen, en voelde me net een Surinamer in Nederland. Het was echt vies koud, met een nog viezer windje. Moet ik straks denk toch weer even aan wennen als ik in Nederland kom.

Vijf dagen terug was het nog 30 graden, nu 10. Het zeewater was vijf dagen terug ook nog 29 graden, en hier is daar nog 8 graden van over. Het is dus duidelijk iets afgekoeld allemaal, en dat terwijl het hier lente is.

Vanaf het schip ziet het er hier wel mooi uit. Groen, rotsen, heuvels. Het heeft wel iets weg van Ierland, alleen nog iets ruiger. Hier in het stadje Stanley wonen 2000 mensen en over de rest van de eilanden wonen er nog 500 meer. Dat word dus ineens verdubbeld als wij daar met 2200 aankomen.

Straks vertrekken we weer richting Ushuia, Argentinië, waar we over twee dagen aankomen. Eens kijken of daar dan iets te beleven valt.

Dennis

• 25 November 2007 - 12:22

Denise:

Haha, kun je nagaan hoe lekker warm het hier is, Dennis! Het is hier wel 8graden.. Heb je het nog naar je zin? Nog tien daagjes en dan ben je weer in Nederland :D.. Nog even vol houden jongen! Ik spreek je snel weer!

Liefs, Denise

xxx

• 25 November 2007 - 12:48

Jan:

Dennis!!
    Onze Michiel de Ruyter!!
    Zo te horen gaat het wel prima daar.
    Nog even en dan ben je in het o zo mooie Nederland. Ik heb nog wel een unox muts voor de kou voor je.
    Nou...kijk uit voor ijsbergen en dat soort dingen, succes nog!!

Janus

• 25 November 2007 - 19:29

Sabine:

ja dat is ineens een afknapper, als het overal uber warm is;) maarja nog ff door bijten en dan ben je weer lekker in nederland:D haha veel plezier nog in Argentinië agian en benee in de machine kamer!!!! kusjes sappie